تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
پایگاه نماز
 
=====================

«در حقيقت، كسانى كه كتاب خدا را مى خوانند و نماز برپا مى دارند و از آنچه بديشان روزى داده ايم، نهان و آشكارا انفاق مى كنند، اميد به تجارتى بسته اند كه هرگز زوال نمى پذيرد.»



برچسب‌ها: <-پایگاه نماز->


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه توسط سیدامین

گفتگو يكي از ابزار انس است بويژه كه طرف گفتگو آشنا باشد . و محور گفتگو عشق ، عشق انسان به خدا يكي از جلوه هاي مهر خداوند است كه به بندگانش اجازه فرمود به درگاه او راه يافته و با او سخن بگويند . نماز گفتگويي است صميمانه با خالق هستي ، گفتگو بين بي نهايت كوچك و بي نهايت بزرگ ، گفتگويي براساس مهر ، بادلي پاك و لباسي پاكيزه در مكاني نظيف و همراه با پاكان بسوي نقطه اي پاك در پيشگاه سرچشمة پاكي ها ، گفتگويي كه انسان فاني را باقي ، خاكي را آسماني و مادي را نوراني مي كند .

.

نماز : الگوي كارها و سرمشق عمل است .

نماز : خلاصه اصول مكتب است .

نماز : تمرين وظيفه شناسي است .

نماز : گفتگوي راز است و برآوردن نياز .

نماز : زنگ بيدار باش در ساعات مختلف است .

نماز : دريچه اي است براي گفتگو با كريم مطلق .

نماز : سرودي است كه ملكات عالي انسان را زنده مي دارد .

نماز : حافظ نشاط معنوي و جلوگيري از افسردگي روحي است .

نماز : عامل اصلاح نفس انسانها و مايه كنترل نظامهاي عمومي جامعه است .

نماز : هديه است از سوي حبيب تا فراق اين دنيا را جبران كند .

نماز : زيباترين و نزديكترين راه وصول به معبود و معشوق است .



برچسب‌ها: <-پایگاه نماز->

نوشته شده در تاريخ جمعه توسط سیدامین

 

تقویت روح مردم گرا

از خصیصه های نماز،"مفهوم جایگزین ناپذیر" عباراتی است كه در سوره حمد، مورد مداقه قرار می دهیم.

همانگونه كه آگاهی داریم، هیچ سوره ای را نمی توان، جایگزین سوره حمد نمود ولی به جای سوره توحید، می توان سوره دیگری را انتخاب كرد. در برخی عبارات سوره حمد، از ضمیر"جمع" به جای"مفرد" استفاده می شود، نظیر«فقط تو را می پرستیم و از تو یاری می طلبیم»، «ما را به راه راست هدایت كن»، روح حاكم بر این عبارات، روح جمعگرایی و"مردم گرایی" است، به این معنا كه نمازگزار، تنها برای خود و به نفع خود، چیزی را از خداوند درخواست نمی كند، بلكه او برای"همه" می طلبید و درباره همه از درگاه خداوند، آرمانی چون«صراط المستقیم» و توفیق گام نهادن در آن را می طلبد.
در حدیث آمده است: رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ مشغول نماز بود كه شنید مردی در نماز خود می گوید: پروردگارا، تنها من و محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ‌ را مشمول رحمت خود قرار ده و جز ما دو نفر بر هیچكس رحم نكن، پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ‌ـ پس از آن كه نماز خود را به پایان برد، رو به او كرد و فرمود:(چرا) تو یك چیز وسیع را محدود ساختی، یعنی چرا همه مسلمانان را دعا نمی كنی و رحمت خدا را به من و خودت اختصاص می دهی؟*

این فرازها، از دو جهت به"روح مردمگرا" متوجه است، ابتدا اینكه دقت در معانی آن، بینشی به آدمی می دهد كه شیوه زندگیش را نه بر اساس«تفرد»، بلكه بر مبنای«تجمع» و «وحدت با دیگران» تنظیم و تدوین كند و از سوی دیگر، چنین آموزش می دهد كه در دعا آیینی را رعایت كند كه برای"خود و دیگران" بخواهد و نه صرفاً برای"خود" و برای"دیگران"، "بیش" و"پیش" از"خود" بخواهد.

* شیخ طبرسی ـ مجمع البیان ـ ج 4 و 3 ـ ص



برچسب‌ها: <-پایگاه نماز->

نوشته شده در تاريخ يکشنبه توسط سیدامین
تمامی حقوق مطالب برای پایگاه نماز محفوظ می باشد